skip to Main Content

۹ اصل طراحی صفحات وب

قابلیت ها و ابزار، طراحی بصری، تعیین موفقیت یا عدم موفقیت یک وب سایت است. از آنجا که بازدید کننده از صفحه است تنها کسی که کلیک ماوس و در نتیجه تصمیم می گیرد همه چیز، از کاربر محور طراحی شده است تبدیل به یک روش استاندارد برای طراحی وب سایت موفق و سود گرا است. پس از همه، اگر کاربران می توانند یک ویژگی استفاده کنید، آن را به عنوان ممکن است به خوبی وجود ندارد.
به منظور استفاده ازاصول طراحی صفحات وب  به درستی که برای اولین بار نیاز به درک چگونه کاربران با وب سایت ها، آنها فکر می کنند و چه الگوی اساسی از کاربران، رفتار اثر می گذارند.
بازدیدکنندگان سایت چگونه فکر می کنند؟
اساساً نوع تفکر بازدیدکنندگان سایت با نوع تفکر بازدید کنندگان و مشتریان یک فروشگاه است . اسکن برخی از متن، و با کلیک بر روی لینک اول که جلب نظر می کند و یا شبیه چیزی که دنبال آن هستند. در واقع، بخش های بزرگی از صفحه را حتی نگاه نمی کنند.
بیشتر کاربران دنبال چیزی جالب (مفید) و قابل کلیک می گردند. به محض پیدا کردن یک چنین موردی روی آن کلیک می کنند. اگر در صفحه جدید چیزی که دنبال آن می گردند پیدا نکنند از دکمه برگشت استفاده می کنند و روند جستجو در سایتهای دیگر را ادامه می دهند.

کاربران قدردان کیفیت و اعتبار هستند

. اگر صفحه ای محتوای با کیفیت بالا را برای کاربران ارائه دهد، آنها حاضر به قبول محتوا با تبلیغات و طراحی سایت خواهند شد. این دلیل آن این است چرا که طراحی نا مناسب وب سایت در کنار محتوای با کیفیت بالا میزان بالایی ترافیک را در سالها نصیب یک سایت می کند.محتوا مهم تر از طرحی است که آن را پشتیبانی می باشد.
کاربران مطالب سایت را نمی خوانند، آنها را اسکن می کنند.
کاربران با تجزیه و تحلیل یک صفحه وب به دنبال برخی نقاط ثابت که آنها را درون محتوای سایت راهنمایی می کنند می گردند.

توجه داشته باشید که چگونه مناطق وسط جملات .مورد توجه هستند. این فرآیند اسکن روش معمولی در بازدید یک صفحه است.

کاربران وب بی صبر و بی تاب در رسیدن فوری به نتیجه مورد نظرشان هستند. اصل بسیار ساده: اگر یک وب سایت قادر به برآوردن انتظارات کاربران نیست، پس از آن طراح موفق به انجام وظیفه خود نمی شود و شرکت صاحب سایت متضرر می شود. بالاتر از آن اینست که بار شناختی و بصری کمتر در مرور صفحات سایت، باعث تمایل کاربران به ترک وب سایت و جستجو برای سایتی جایگزین است.
کاربران به دنبال سریعترین راه برای پیدا کردن اطلاعاتی که آنها به دنبال هستند نمی گردند.آنها صفحه وب را در روش خطی اسکن می کنند و مرتب از یک بخش سایت به بخش دیگر آن می روند.

۱. بازدیدکنندگان را مجبور به تفکر نکنید.

با توجه به قانون اول Krug از قابلیت استفاده، صفحه وب باید آشکار و خود معرف باشد. هنگامی که شما یک سایت ایجاد می کند، وظیفه شما پاسخ به علامت سوالهای در ذهن بازدیدکنندگان است.
اگر مرور کردن و ساختار طراحی سایت حسی نباشد، تعدادی علامت سوال در ذهن بازدیدکننده به وجود می آید و باعث سخت تر شدن درک این که سیستم چگونه کار می کند خواهد شد و این سوال در ذهن کاربر به وجود می آید که برای مثال چگونه از صفحه A به صفحه B می توان رفت. طراحی سایت شفاف به خودی خود می تواند کاربران را در رسیدن به هدف نهایی شان راهنمایی کند.

۲- صبر کاربران را هدر ندهید

در هر پروژه هنگامی که می خواهید برخی از خدمات یا محصولات خود را به بازدید کنندگان ارائه دهید، سعی کنید به نیازهای کاربر خود در حداقل زمان ممکن پاسخ دهید. کاربران انتظار دارند که در کمترین زمان نتیجه جستجوی خود را ببینند.پر کردن فرمهای طولانی برای ثبت نام و مجبور کردن آنها را در به اشتراک گذاری اطلاعات خصوصی و تست اعتبار آدرس ایمیل آنها معقولانه نیست.

۳- تمرکز کاربران را مدیریت کنید.

وب سایت های که هر دو محتواب داینامیک و استاتیک را ارائه می دهند در جلب تمرکز کاربران موفق ترند.. بدیهی است، تصاویر چشم نواز تر از متن هستند.

۴- در معرض دید قراردادن مطالب ویژه

طراحی سایت مدرن معمولاً مطالب ویژه را در سه مرحله با دکمه های بزرگ با جلوه های بصری و غیره در معرض دید کاربران قرار می دهد و اینکار از نقطه نظر طراحی چیز بدی نیست.

۵-استفاده از نوشته های موثر

وب سایت متفاوت از رسانه های چاپی است و لازم است نوشته های با استایل مرورگر و سیستم کاربر همخوانی داشته باشدپارگرافهای متن طولانی بدون تصاویر و کلمات کلیدی مشخص شده به صورت توپر یا کج (ایتالیک) نادیده گرفته می شوند. همینطور جملات اغراق آمیز نادیده گرفته خواهد شد.
راه حل بهینه برای نوشتن موثر استفاده از عبارات کوتاه و مختصر و استفاده از زبان ساده است

۶- تلاش برای سادگی

اصل ” ساده نگهدار ” باید هدف اصلی طراحی سایت باشد. کاربران به ندرت بر روی یک سایت برای لذت بردن از طراحی می آیند، علاوه بر این، در اکثر موارد آنها به دنبال اطلاعات با وجود طراحی هستند.برای همین باید برای سادگی به جای آن پیچیدگی تلاش نمود.

۷- ار فضای خالی نترسید.

در اصل دست بالا گرفتن اهمیت فضای سفید واقعاً سخت است. وقتی که یک بازدید کننده جدید وارد سایت می شود اولین چیزی که تلاش می کند تا انجام دهد این است که صفحه رااسکن کند و مطالب را به تکه های قابل هضم اطلاعات تقسیم کند.

۸- ارتباط موثر با زبان بصری

در مقالات خود را در برقراری ارتباط موثر بصری با استفاده از سه اصل مهم هارون مارکوس که در اصطلاح “زبان بصری” –
محتوایی که کاربران روی سایت می بینند بکوشید.

سازماندهی :محتوایی ساده و شفاف ارائه دهید.
صرفه جویی: ارائه بیشترین مطلب با حداقل مقدار از نشانه ها و عناصر بصری. چهار نقطه در نظر گرفته شود: سادگی، شفافیت، تمایز و تاکید. سادگی شامل عناصر هستند که برای برقراری ارتباط مهم ترین است. وضوح: همه اجزاء باید طراحی شود تا معنی آنها مبهم است. برتری: از ویژگی های مهم از عناصر لازم باید قابل تشخیص باشد. تاکید: مهم ترین عناصر باید به راحتی دریافت می شود.
برقراری ارتباط: مطابقت با ارائه قابلیت های کاربر است. رابط کاربر باید در به خوانایی تعادل، خوانایی، تایپوگرافی، نماد، که دیدگاه های متعدد و رنگ و بافت را به منظور برقراری ارتباط موفقیت آمیز است
استفاده از حداکثر. ۳ نوع تایپ در حداکثر اندازه نقطه ۳ – حداکثر ۱۸ کلمه یا ۵۰-۸۰ کاراکتر در هر خط از متن است.

۹- مرسومات بهترین دوستان ما هستند.

طراحی مرسوم از عناصر سایت در یک وب سایت خسته کننده منتج نمی شود. در واقع، کنوانسیون ها بسیار مفید می باشد به عنوان منحنی یادگیری، نیاز به فهمیدن نحوه چیز کار آنها را کاهش دهد.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top