skip to Main Content

تاثیر انتشار محتوای مناسب در رنکینگ

در مطلبی قبلا ً تاثیر منفی کپی مطالب تکراری در سایت را شرح دادیم . در این مطلب قصد داریم تاکید بیشتری در میزان تاثیر انتشار مطالب مناسب و مفید برای کاربران و بازدیدکنندگان را با توجه به تجربیات به دست آمده شرح دهیم .

زمانی که شما مطلب جدیدی را منتشر می کنید، این مطلب یا تصویر توسط خزنده های موتورهای جستجو در صفحات نتایج موتورهای جستجو ثبت شده و به کاربرانی که به دنبال عبارات ذکر شده در مطلب هستند معرفی می شود. اما هر چه مطلب شما جدید باشد مورد توجه بیشتری از طرف موتورهای جستجو قرار خواهد گرفت .

فرض کنید که شما در کتابخانه عضو باشید و مرتب یک کتاب با عنوان تکراری را به آن کتابخاته اهدا کنید. به نظر شما از نظر مسئولین آن کتابخانه چه اعتباری کسب خواهید کرد؟ اما اگر هر بار کتابی جدید و کمیاب را به آن ارائه دهید چطور؟
انتشار محتوای جدید و اضافه کردن به کتابخانه عظیم اینترنت هم به همین صورت به شما برای شناخته شدن سایتتان و کسب رتبه برتر و منحصر به فرد شدن شما در بین سایتهای رقیبتان کمک خواهد نمود. البته بعضی این بهانه را می آورند که اگر ما مطلب جدید منتشر کنیم دیگران مطالب ما را در سایت خود کپی می کنند. باید یاد آور شد که همانطور که انتشار مطالب تکراری سایتهای دیگر به شما کمکی نمی کند انتشار مطالب شما هم در سایتهای دیگر کمکی به رتبه آنان نخواهد کرد.
از نگاه دیگر انتشار محتوای مفید و مناسب باعث ماندن بیشتر بازدیدکنندگان در سایت شما خواهد شد و از این جهت هم امتیازی برای سایت شما محسوب خواهد شد. وقتی کاربر احساس کند مطالعه مطلب شما به دانش او اضافه خواهد کرد ، زمان بیشتری برای مطالعه آن مطلب خواهد گذاشت و این موضوع به خوبی توسط موتورهای جستجو رصد می شود. وقتی کاربری وارد سایتی می شود و با مطلبی بی فایده مواجه می شود و به زودی آن سایت را ترک می کند این اتفاق باعث کاهش امتیاز آن سایت می شود. البته با یک یا چند بار سریع خارج شدن کاربران امتیاز سایت کاهش نخواهد یافت .

اما اگر این موضوع تکرار شد ، مطمئناً موتورهای جستجو به این نتیچه می رسند که این سایت از نطر کاربران نا کارآمد است و رتبه آن سایت را در نتایج جستجو کم خواهد کرد و به صفحات بعدی نتایج جستجو خواهد برد.

تاثیر مطلب خوب در رتبه سایت
اگر چه رعایت قوانین سئو و تکنیکهای بهینه سازی سایت در طراحی وب سایت مهم است اما باید دانست که همه این کارها با یک محتوای مناسب به نتیجه خواهد نشست. در نتیجه اگر تمامی قوانین سئو رعایت شود و سایت دقیقاً بر اساس الگوریتم گوگل و دیگر موتورهای جستجو طراحی شود ، نبود محتوای مناسب نقص مهمی در کار محسوب خواهد شد.

همه موتورهای جستجو سعی دارند تا مفید ترین نتیجه و بهترین مطلب را به کاربران خود معرفی کنند. اگر شما نتوانید موتورهای جستجو را مجاب کنید که مطلبی مفید را ارائه کرده اید ، همه تلاشها برای کسب رتبه بی نتیجه خواهد ماند و این امر میسر نمی شود مگر با ارائه مطلب و محتوای مفید.

اگر قصد شما جلب بازدید کننده بیشتر برای سایت و بالا بردن بازدید سایتتان هست پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه موضوعی را برای نوشتن انتخاب کنید با ابزار بررسی کلمات کلیدی گوگل بهترین کلمه کلیدی که جستجوی بیشتری برای آن می شود را که مرتبط با موضوع انتخابی شما است پیدا کنید و مطلب خود را با تاکید بر آن کلمه کلیدی بنویسید. به این طریق مطمئن خواهید بود که مطلب شما حتماً خوانده خواهد شد.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top