skip to Main Content

طراح سایت بهتري باشيم

اهمیت به روز بودن دانش و اطلاعات فني و لزوم تلاش برای پیشرفت شخصی برای قرارگرفتن در جايگاه یک طراح سایت حرفه ای بر هيچ كس پوشيده نيست .در اين مطلب سعي شده خلاصه اي از آنچه كه يك طراح سايت براي پيشرفت خود و بهبود كيفيت كارش بايد به آن عمل كند ارائه شود.

نیاز به بهبود مستمر
تا وقتي که ما طراح سایت ها ضرر هاي نگهداري اطلاعات قديمي و عدم به روز رساني آنها را درك نكنيم، نخواهيم توانست نياز به بهبود را احساس كنيم . چه بسيارند طراح سايت هایی كه همچنان با روش هاي قديمي پروژه هاي طراحي سايت خود را اجرا مي كنند و كارهاي خود را بهترين و منحصر به فرد مي دانند.

اين طراح سایت ها ممكن است یک روز شغل خود را از دست بدهند چون طبیعت مشاغل در ارتباط با فن آوري اطلاعات تغيير هر روزه و بروز شدن آنهاست .بنابراين پيشرفت لازمه بقا در مشاغل آي تي است.

تكنولوژي هاي طراحی سایت مرتب در حال تغییر است. شما زمانی متوجه قدیمی شدن اطلاعات می شوید که دیگر قادر به پياده سازي بسياري از تكنيك هاي جديد طراحي سايت و استفاده از امكانات  جديد ارائه شده در سايت هاي ديگر نيستيد.

طراحي سايت حرفه اي

کسب مهارت های جدید زیاد سخت و هزینه بر نیست و بیشتر از صرف هزینه برای یادگیری نیاز به پشت کار و جدیت در کار احساس می شود. شما شاید قصد داشته باشید که یک مطلب آموزشی را مطالعه کنید و یا در یک کارگاه ویا کلاس آموزشی ثبت نام کنید ولی باوجود کارهای زیادی که دارید بارها و بارها این موضوع به تاخیر افتاده است . در این زمان احتمالا فکر خواهید کرد که یادگیری و آموزش صبر خواهند کرد تا شما کارهایتان را کمتر کنید ولی علم و تکنولوژی منتظر نمی مانند .

برای کسب مهارت ها لازم است که از قبل راجع به آنها فکر کنید و تصمیم بگیریدکه چه مطالبی را و چگونه یاد بگیرید. برای دریافت و کسب مهارت نیاز به گذراندن این سه مرحله دارید.

هدف را نشانه بگيريد
از خو بپرسید چه چیزی را باید یاد بگیرم؟چه مهارتی را لازم است کسب کنم؟

کافیست که فقط خودتان را به عنوان یک فرد مبتدی که شغلش طراح سایت  است معرفی کنید و تلاش کنید با این بازار ارتباط برقرار نمائید . این ارتباط میتواند از طریق شرکت در کنفرانس ها ، ارتباط از طریق وبلاگ ها ، شبکه های اجتماعی و … برقرار گردد . اهداف شما میتوانند به دو دست کلی بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم شوند که هر دو دسته نقش بسیار مهمی را دارا می باشند .

تعیین اهداف کوتاه مدت

با آموزش کوتاه مدت شما دیگر نیاز ندارید که صبر کنید تا در پايان يك دوره به نتيجه برسيد و می توانید در لحظه از هر مهارتی که یادگرفته اید استفاده کنید. براي استفاده از آموزشهاي كوتاه مدت ويديو هاي بسياري در يوتيوب و ديگر سايتها قرارداده شده اند كه به راحتي مي توانيد به آنها دسترسي داشته باشيد.

تعیین اهداف بلند مدت

باید اضافه کرد که یادگیری در بلند مدت به حفظ جایگاه شما کمک خواهد کرد.

هدف ها و تصمیم ها همگی به خودتان بستگی دارد  چه نوع آموزشی برای ارتقاء مهارت هاي  خود احتیاج دارید ؟

زمان بندی کنید
بدون زمانبندی، برنامه ریزی که انجام داده اید بیهوده است . زمانی را با توجه به برنامه ریزی برای کسب مهارت های جدید در نظر بگیرید و خودتان را مجبور به اجرای آن کنید .

زمانی را برای یادگیری انتخاب کنید که از مشغله کاری آزاد باشید ، سعی کنید خودتان را با برنامه زمانبندی سازگار کنید ، ولی این به این معنا نیست که یک زمان مشخص را فقط به يادگيري بپردازید و یا یک قالب دائمی را برای خودتان در نظر بگیرید . این زمان بستگی به خودتان دارد ، زمانی را انتخاب کنید که به نظر خودتان بیشترین بازدهی را برای شما دارد.

يافتن منابع يادگيري
شما یک برنامه و یک زمانبندی دارید. قدم بعدی پیدا کردن منابع برای یاد گیری است. به تعداد افراد مختلف شیوه های مختلفی برای یادگیری وجود دارد که این دقیقا به افراد بستگی دارد . شما انتخاب های مختلفی دارید ، ایده ها، فیلم ها، سمینارها ، کلاس ها و یا آموزش کامل از طریق وبلاگ ها. هر کدام از راه ها دارای جوانب مثبت و منفی مربوط به خود را دارد .

اما چه منابعی برای آموزش در دسترس شما قرار دارد ؟

آموزش آکادمیک و دوره های آزاد

اولین چیزی که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم ، شاید از نظر زمان و هزینه برای شما کمی سنگین باشد ، ولی ارزش فراوانی نیز دارد ، زیرا قدیمی ترین راه برای یادگیری یک شغل و یا یک حرفه است.آموزش و تحصیل معمول ترین راه برای بهبود اطلاعات و دانش فردی است. شما می توانید واحد های درسی مورد نیاز خود را از طریق آموزشگاه های آزاد پیدا کنید . مزیت در کلاس نشستن زمانی آشکار می شود که شما پیشرفت خود را در زمینه یادگیری مطالب آموزشی احساس می کنید . آشنایی با افرادی که از نظر جایگاه با شما در یک سطح هستند نیز بسیار جالب و مفید و مناسب است .همیشه به دنبال اسمهای بزرگ نباشید بلکه کیفیت و تجربه اساتید و به روز بودن اطلاعات آنها را در نظر قرار دهید .

خوشبختان و یا متاسفانه مدارک آموزشگاهی در حال حاضر در بازار کار ایران کاربرد چندانی ندارند و ملاک برتری تکنیک و تجربه کاری است . بنابراین صرفا جهت گرفتن یک مدرک آموزشگاهی را انتخاب نکنید مگر آنکه به مدرک آن نیاز دیگری داشته بشاید !؟

گذراندن این واحد های درسی در دانشگاه ها و در رشته های مرتبط نیز باعث اتلاف وقت و هزینه زیاد برای شما خواهد شد که البته به روز نبودن اطلاعات درسی و عملی نبودن این آموزشها نیز مشکلی بسیار بزرگ است . در حال حاضر بسیاری از دانشجویان پس از گذراندن دوران دانشگاه تازه به سمت آموزشگاههای آزاد روی می آورند تا شاید چیزی یاد بگیرند . البته همیشه مثالهای نقض نیز وجود دارد .

کارآموزی

مي توانيد در يك موسسه يا شركت قوي در طراحي وبسايت  به عنوان كار آموز فعاليت داشته باشيد و از اين طريق از تجربيات آنها استفاده كنيد. البته اشكال اين كار اين است كه شما بدون حقوق و دستمزد كار مي كنيد ولي تجربيات ارزشمندي بدست خواهيد آورد.

در دوره کارآموزی ارزش تجربه ای که بدست می آورید به نوع کاری که به شما واگذار می شود بستگی دارد بنابراین سعی کنید خود را درگیر کارهای پیش پا افتاده و بی ثمر نکنید. یادگیری سریع و عمیق در دوره کارآموزی باعث ایجاد تعامل بین شما و افراد حرفه ای می شود .

کنفرانس ها و کارگاه ها

کنفرانس ها و کارگاه های آموزشی در همه دنیا برگزار می شوند . این کارگاه ها مطالب و عنوان های مختلفی را از طراحی وب تا مطالب تخصصی در بر میگیرند . در ایران نیز خوشبختانه به تازگی کنفرانس ها و کارگاه هایی برگزار می شود که خودش جای بسی امیدواریست .

برگزاری جلسات و کنفرانس ها از قدمت زیادی برخوردار است . برگزاری این کنفرانس ها هزینه های زیادی را به برگزار کنندگان آن متحمل میکند و همین موضوع نیاز به حامیان مالی برای برگزاری این کنفرانس ها را افزایش می دهد و متاسفانه به دلیل عدم وجود توجیهات مالی برای حامیان ، آنها نیز به سختی اقدام به پشتیبانی از این کنفرانس ها می کنند . این موضوع در سالهای اخیر بسیار در ایران مشاهده شده که البته به لطف تلاش بسیار زیاد و موفق فعالان وب انگیزه حامیان مالی نیز به مراتب افزایش پیدا کرده است که البته راضی کننده نیست .

مزیت برگزاری این کارگارها این است که حجم زیادی از اطلاعات را در یک دوره زمانی کوتاه و به صورت سازمان یافته به شما منتقل می کند

ایجاد گروه و یا عضو شدن در فروم ها

بهترين راه يادگيري ، ياد دادن است. مي توانيد در تالارهاي گفتمان و انجمن ها و فروم ها مربوط به طراح سایت ها عضو شويد و با ديگران تبادل تجربيات داشته باشيد . فرومهاي فارسي زبان مفيدي در زمينه طراحي سايت و توسعه دهنگان وب وجود دارد كه مي توانيد به آنها بپيونديد. 

اگر شما وقت گذارندن دوره ای در کلاس های آموزشی را ندارید یا خجالت می کشید دوباره به درس و کلاس و مدرسه برگردید می توانید از امکاناتی که در محیط اینترنت وجود دارد استفاده کنید . از مقالات ، خود آموزها ، کتاب الکترونیکی ، فیلم ، و اسلاید ها استفاده کنید که می توانند یک شیوه عالی برای خودآموزی باشند.

کتاب ها اولین و ساده ترین و مهمترین منابع برای یادگیری هستند که میلیون ها نسخه در عناوین مختلف به صورت رایگان و یا غیر رایگان به صورت آنلاین در موضوعات مختلف موجود می باشد.

درگیر شدن در پروژه های واقعي

آخرين پيشنهاد براي ارتقا دانش خود در طراحي سايت ، ورود به يك پروژه واقعي با تكنيكهاي جديد طراحي سايت است. مي توانيد سايت خود را بروز كنيد و طراحي آنرا تغيير داده و از روشهاي جديد در طراحي آن استفاده كنيد . سايت شخصي شما مي تواند نمونه كار خوبي از ارائه توانايي هاي شما در اجراي طراحي سايت به مشتريانتان ارائه دهد.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top