skip to Main Content

۱۴ روش برای میخکوب کردن بازدیدکننده

اگر شما هم یک سایت برای خودتان یا تجارتتان طراحی کرده اید و طراحی هم از نظر خودتان و دیگران زیباست باید به این نکته توجه کنید که فقط گرافیک زیبا و طراحی حرفه ای نمی تواند مخاطب را در سایت شما نگه دارد. سعی کنید نکاتی که در این مطلب می آوریم مو به مو کنترل کنید تا حتی یک بازدید کننده را هم از دست ندهید.
اگر نتوانید بازدید کنندگان را در سایت خود نگه دارید و به هر دلیلی باعث خروج آنها در زمان کوتاهی از سایت شوید هر چقدر هم که برای طراحی وب سایتتان و خدمات SEO هزینه کنید ، موفق نخواهید شد جذب مشتری داشته باشید.

۱- برداشت بصری، طراحی و گرافیک سایت

برداشت اول یک بازدیدکننده از سایت، بدون شک یک برداشت بصری می باشد. هنگامی که طراحی سایت ضعیف باشد و دارای گرافیک مناسبی نباشد، اصلاً جذابیتی برای بازدید ایجاد نمی کند. خوب؛ فکر می کنید چنین تصویری برای شروع مناسب است؟

اگر مدیر سایت هیچ علاقه و ابتکار عملی در جذاب بودن طراحی وب سایت خود برای خوب جلوه دادن در دید بازدیدکننده نداشته باشد، این احتمال وجود دارد که بیشتر به محتوای وب سایت توجه می نمایند. با استفاده دقیق از رنگها و ایجاد طرح هایی که برای پیدا کردن اطلاعات در صفحات وب سایت توسط افراد آسان باشد، در واقع توانسته اید سایت خود را به گونه ای طراحی نمایید که واقعاً جذاب باشد.

شما در واقع در طراحی سایت خود به یک آیتم چشم نواز نیاز دارید که در بالای صفحه اصلی قرار گرفته تا توجه بازدیدکننده را به خود جلب نماید.

سعی کنید طراحی سایت شما به گونه ای باشد که دسترسی به این اطلاعات بسیار راحت و در دسترس باشد و افراد از طریق یک منوی جذاب به آن مطالب برسند.

۲- اطلاعات ارائه شده در سایت

در زمینه کاریتان جایگاه اطلاعات و دانش خود را مانند یک متخصص افزایش دهید. این مسئله اصلاً ضرورتی ندارد که درآمد عظیمی از این کار بدست آورید. بلکه باید کاملاً آمادگی اشتراک گذاری اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد موفقیت از این فرصت را برای بازدیدکنندگان وب سایت داشته باشید.

گاهی اوقات مسائل فنی طراحی سایت با تکنولوژی آمیخته شده و در این صورت مسائل ساده؛ نادیده گرفته می شود. سعی کنید طراحی وب سایت خود را به گونه ای انجام دهید که حرکت در آن ساده باشد، به طوری که دسترسی افراد به اطلاعات داخل وب سایت آسان باشد. اگر در طراحی سایت خود اقدام به ارائهء تعدادی گزینه برای انتخاب کرده اید، سعی نمایید که دستورالعمل واضح و ساده ای نیز به افراد ارائه نمایید.گاهی اوقات افراد به دلیل سختی مراحل انتخاب، گیج شده و به دنبال گزینه ای برای خروج می گردند.

۳-در صفحات خود Error نداشته باشید

هزاران بار شده است که به خاطر کوچکترین پیغام خطا در یک سایت آن را فورا بسته ام. مطمئن شوید سایت شماکوچک ترین خطایی از هر نوعی نداشته باشد. مطمئن باشید با کوچکترین خطا کاربرانتان را برای همیشه از دست خواهید داد. صفححات ناقص و یا صفحاتی که هیچ مطلبی ندارد و فقط در آن نوشته این صفحه بزودی کامل می شود فقط باعث فرار بازدیدکننده خواهند شد.

۴-استفاده از اجتماعات مجازی

اجتماعات مجازی کمک می کند مشتریان شما را حس کنند و با شما ارتباط برقرار کنند. این به معنای اعتماد است. شرکت هایی که مدیران آنها در دسترس هستند و شما می توانید با آنها صحبت کنید و پرسش و پاسخ داشته باشید فروش بیشتری خواهند داشت. ممکن است سوال کنید مدیران زمان لازم برای این فعالیت را ندارند. آنها چگونه عمل کنند؟ امروز با کمک اجتماعات مجازی این مشکل از بین رفته است. از طرف دیگر در شرکت های بزرگ چند نفر را برای این امر استخدام می کنند و شغلی با درآمدی بالا است.

۵- به مخاطب ثابت کنید که هدف شما ارائه تجربیاتتان است

اگر در سایت خود بلاگینگ انجام می دهید و مطالبی را درباره رشته و یا کسب و کارتان می نویسید با محتوای مناسب به بازدیدکننده این اطمینان را بدهید که هدف شما اول ارائه تجربیاتتان بوده است و برای بالابردن بازدید و رتبه سایتتان برای او تله نگذاشته اید. هر چقدر که برای نوشتن یک مطلب وقت صرف کنید حسن نیت شما بیشتر نشان داده می شود. بعضی از مدیران سایتها با سپردن یک مطلب به مترجم گوگل و کپی کردن آن در سایتشان از زیر بار مطلب نوشتن شانه خالی می کنند.

۶- تکرار مکررات

سعی نکنید به زور از کلمات کلیدی خودتان مرتب در نوشته تان استفاده کنیید. خیلی اوقات تکرار است که بازدیدکننده را فراری می دهد. اگر نتوانید بازدید کننده را در سایت نگه دارید این تکرار کلمات هیچ نفعی برای شما نخواهد داشت.

۷- نظر سنجی

استفاده از یک نظر سنجی با مفهوم و کاربردی که بازدیدکننده را درباره نتیجه آن کنجکاو کند به شما برای برگرداندن بازدیدکننده کمک می کند .اما استفاده از نظرسنجی های نا مربوط برای اینکه نشان دهید در طراحی سایت شما امکان نظر سنجی هم قرار داده شده نا کارآمد خواهد بود. مثلاً نظر شما درباره طراحی این سایت چیست؟

۸- لقمه جویده شده به بازدیدکننده بدهید

این روزها همه عجله دارند که در کوتاه ترین زمان به اصل مطلب برسند . اگر سایتتان پر از مطالب مختلف درباره شغلتان است سعی کنید با ابزار های موجود مطالب پر بازدید را جدا کنید و جایی جلوی چشم قرار دهید. این باعث می شود بازدیدکننده های بعدی وقتی که نفرات قبل از آنها برای رسیدن به مطلب مورد نیاز خود صرف کرده اند تلف نکنند . همینطور ابزاری برای مطالب مرتبط قرار دهید.

۹- ارائه نسخه قابل ذخیره

نسخه پی دی اف و یا تصاویر این امکان را به کاربر می دهد که با خیال راحت به جمع آوری اطلاعات مورد نیازش از سایت شما بپردازد و هر چه را که لازم دارد بصورت آفلاین روی کامپیوتر خود ذخیره کند. نگران کپی برداری از سایتتان نباشید . اینقدر مطلب روی اینترنت هست که اگر شما هم مطالبتان را از دسترس کپی کاربر دور نگه دارید از جای دیگر پیدا کند.

۱۰ – سایت محاوره ای

این امکان را به کاربر بدهید که با دیگر اعضا و بازدیدکنندگان سایت شما تبادل نظر داشته باشد. طراحی یک انجمن گفتگو و یا یک ابزار چت می تواند برای این کار مفید باشد. تفاوت سایت با کتاب یا بروشور این است که یک طرفه نیست و محاوره ای است .

۱۱- استفاده از موضوعات مناسب

سعی کنید اطلاعات ارائه شده در سایتتان مرتبط باشد. هر مطلبی را در سایت خود منتشر نکنید. اطلاعات پراکنده و بی ارتباط فقط کاربران را سردرگم می کند .ضمن اینکه تمرکز نداشتن بر یک موضوع موتورهای جستجو را هم گیج می کند.

۱۲- ویدیو های آموزشی

سعی کنید ویدیو های آموزشی تهیه کنید و علاوه بر انتشار در یوتیوب و آپارات ، آنها را در سایت خود قرار دهید. آموزش تصویری هم باعث بهترشدن انتقال مطلب می شود و هم غیر مستقیم بازدیدکنندگان را با شما آشنا می کند.

۱۳ – بروز رسانی مرتب سایت

سعی کنید در انتشار مطالب سایت توالی را رعایت کنید و مرتب بنویسید . مهم نیست هر روز مطلبی جدید بنویسید . اما برای خود برنامه ریزی داشته باشید. برای مثال هر دو روز یک بار و یاهر هفته شنبه ها و یا هر تاریخ مشخص دیگری را برای انتشار مطلب خود انتخاب کنید و به این تاریخ پایبند باشید. به این ترتیب بازدیدکنندگان جدید متوجه منظم بودن سایت شما می شوند و بازدیدکنندگان قبلی هم طبق برنامه به سایت شما سر می زنند.

۱۴- استفاده از تصاویر مرتبط با مطلب

بازدیدکننده را در برابر کوه کلمات قرار ندهید. سعی کنید از تصاویر مرتبط برای راحت کردن فهم مطلب کمک بگیرید. فضای خالی را هم فراموش نکنید. پاراگرافهای به هم چسبیده باعث آزار چشمان بازدیدکننده و در نهایت خروج او از سایت خواهد شد.

جمع بندی

در پایان باید گفت جذب مخاطب جدید با روشهای مختلف تبلیغ کار سختی نیست اما نگه داشتن این مخاطبان در سایت و تبدیل آنها به مشتری همیشگی سایت کاری حرفه ای و تخصصی است که باید این الزام را برای خود ایجاد کنید که این تکنیک ها را بیاموزید. موارد بیشتری را می توان برای نگه داشته مخاطب در سایت نام برد . شما هم می توانید یک چک لیست درست کنید و موارد بالا را در آن یاد داشت کنید و خودتان هم کم کم به این چک لیست اضافه کنید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top