skip to Main Content

انتخاب یک اسکنر مناسب

من همیشه عادت دارم وقتی قصد خرید یک قطعه را دارم در مورد مارکها و مدلهای مختلف از دوستانم و کسانی که مشابه آنرا مصرف کرده اند تحقیق کنم. و همیشه هم این تحقیق یک انتخاب مناسب و به جا را در پیش داشته است . همانطور که قبلا هم در یکی از مطالب نوشته ام بعضی مواقع توجه به عددها و مدلها بالاتر نمی تواند معرف یک قطعه مناسب باشد. مثلا همه می دانیم که یک سی دی درایو Asus 40X خیلی بهتر و کارا تر از مدل ۵۲X آن است و در تجربه هم ثابت شده است در صورتی که وقتی یک خریدار ناشی عدد بالاتر را که نشان از سرعت بالاتر است می بیند و قیمت ارزانتر را با خودش می گوید چرا نباید یک سی دی درایو با سرعت بالاتر داشته باشم.
چند هفته پیش شروع به تحقیق درباره یک اسکنر کردم . در ذهنم بود که هر اسکنری که می خرم باید قابلیت اسکن نگاتیو را هم داشته باشه در مارکهای مختلفی تحقیق کردم . Canon مدلهای خوبی داشت ولی اسکنری که قابلیت اسکن فیلم هم داشته باشه از ۸۰ هزار تومان به بالا بود. به نمایندگی کامپیوتر ریز در ابتدای مرکز خرید کامپیوتر ایران رفتم و با کمی جستجو مدل HR6X Slim از شرکت Genius را انتخاب کردم که توان اسکن با وضوح سخت افزاری ۶۰۰ نقطه در هر اینچ (dot per inch) را دارد .
قیمت این مدل که از مدل HR6X حدود ۲ هزار تومان به دلیل باریک (Slim) بودن وا داشتن ۵ دکمه مینبر بر روی اسکنر گران تر است بین ۵۰ تا ۵۱ هزار تومان است . این اسکنر قابلیت اسکن نرم افزاری ۱۹۲۰۰ dpi را دارد. همچنین نگاتیو و پزتیو و اسلاید را هم اسکن می کند. مدل HR7X Slim هم با قیمت ۷۰ هزار تومان و قابلیت اسکن ۱۲۰۰ نقطه در اینچ هم موجود بود ولی برای کارهای گرافیکی حرفه ای هم از اسکن ۳۰۰ dpi استفاده می شود. همچنین اگر تصویری با وضوح بیشتر از ۶۰۰ dpi اسکن شود به دلیل بالارفتن حجم فایل تصویر اسکن شده عملاً کارایی ندارد و دست و پا گیر می شود. در نتیجه من برای کارهای خانگی و گرافیکی در حد طراحی مدل HR6X Slim از شرکت Genius را پیشنهاد می کنم . الان من یک Backup از کلیه آلبومهای خانوادگی و دوستانم به صورت VCD با استفاده از MemoryonTV دارم و هر وقت نیاز به ورود تصویری به کامپیوتر داشته باشم اسکنرم را از روی پایه اش بر می دارم و روی میز می خوابانم و بدون معطلی آنرا اسکن می کنم .

لينك دانلود درايور اسكنر HR6xSlim
 حجم: ۱۵ مگابايت

Back To Top