skip to Main Content

روش آشنا کردن مشتری با سئو

  • سئو

با توجه به رقابت عجیبی که بین سایت ها است و اینکه افراد متوجه شده اند که با داشتن صرفاً سایت نمی توان از اینترنت مشتری بدست آورد و باید سایت آنها دیده شود موضوع سئو و خدمات سئو اهمیت پیدا کرده است. تعداد افرادی که با خدمات سئو آشنا هستند کم نیست ولی گروه زیادی هم هستند که اطلاع ندارند چرا یک وب سایت از نظر موتورهای جستجو با اهمیت تر است ندارند. معمولا این افراد در در هنگام مراجعه به یک سئوکار با  انبوهی از اطلاعات مواجه می شوند که نه تنها چیزی متوجه نمی شوند بلکه از نزدیک شدن به آن هم واهمه پیدا می کنند. این گروه مشتریان بالقوه ای محسوب می شوند که در صورتی که ما در مسیر آشنایی آنها با اهمیت این موضوع موفق باشیم، یک بازی برد- برد را با آنها شروع کرده ایم.

شما می توانید اطلاعات زیر را برای هضم آسان تر اطلاعات به آنها ارائه دهید:

موتور های جستجو و گوگل به عنوان مهمترین و پرکاربرد ترین موتور جستجو از فرمول پیچیده ای استفاده می کنند که اصطلاحا الگوریتم سئو نامیده می شوند و از این طریق وب سایت ها را رتبه بندیمی کنند. در واقع آنها در مسیر رشد خود سعی می کنند که وقتی موضوعی در آنها جستجو می شود بهترین نتایج را به فرد جستجو کننده نشان دهند. و اگر کسی سعی کند آنها را به اشتباه بیندازید، اصطلاحا جریمه می شود و مشمول پنالتی های گوگل یا سایتهای دیگر قرار می گیرد و از نتایج جستجو حذف می شوند. در واقع نباید به هر قیمتی  سایت خود را به نتایج بالاتر بکشانید و با دور زدن قوانین مشخص سعی به بالا بردن رتبه خود کنید.

گوگل و سایتهای دیگر  برای رسیدن به جواب جستجوی شما هر بار وب را زیر و رو نمی کنند و در واقع صفحات و محتوایی را که از قبل ذخیره کرده اند یا اصطلاحا index کرده اند را جستجو می کنند. ایندکسرها همان کاری را با وب سایت ها می کنند که یک شکارچی وقتی حیوان مورد نظر را شکار می کند با آن می کند. حمل حیوان با آن وزن اصلا ضرورتی ندارد و بسیاری از بخش های شکار برای شکارچی جذابیتی ندارد بنابراین بخش های کاملا زائد را دور می ریزند و بقیه را با خود به منزل می برند.

شما در قدم اول باید برای خزنده های موتورهای جستجو (اسپایدرها و ربات ها) که ممکن است هر روز به سایت شما مراجعه کنند ایجاد انگیزه کنید که به سایت شما سر بزنند و مجوزهای لازم را برای این کار به آنها بدهید. این مانند دعوت شکارچی به منطقه شکار است و این وظیفه مهم را لینک هایی که شما از وب سایت های با رتبه بالاتر گرفته اید برای شما انجام می دهند. البته ممکن است به صورت کاملا تصادفی و بدون هر گونه دعوتی شکارچی به منطقه ای برای شکار برود. در قدم بعد باید محتوای صفحات را به درستی معرفی کنید تا به موتور جستجو بفهمانید محتوای هر صفحه چیست. در اینجا شما باید از کلید واژه های مناسبی استفاده کرده باشید تا وب سایت خود را در این بازی زودتر به چشم مشتری ها برسانید.

بهتر است سوالاتی که در ذهن مشتری درباره سئو وجود دارد را پاسخ دهید:

جذب مشتری بیشتر با سئو

سئو چگونه باعث می شود که شما پول بیشتری در بیاورید؟

کسی که در یک زمینه حرفه ای محسوب می شود به مراتب از یک تازه کار پول بیشتری در می آورد، با من که موافق هستید؟ برای اینکه یک حرفه ای توسط افراد بیشتری توصیه می شود و امکان عقد قراردادهای با قیمت بالاتری را دارد زیرا اعتبار او حاشیه امنیت بیشتری را برای مشتریان به وجود می آورد. حالا می توانید بگویید که شما از روی چه نشانه هایی یک آدم حرفه ای را از یک آماتور تشخیص می دهید و به چه نکاتی در مورد آنها توجه می کنید؟

معیار هایی که یک آدم را در ذهن شما تبدیل به یک حرفه ای می کنند چیست؟

– سابقه کار فرد در این حوزه مشخص

– معرفی  توسط دیگران

– تایید شدن توسط بزرگان صنعت

– سطح کیفیت و عمق اطلاعات فرد

سئو و خدمات سئو نیز دقیقا همین کار را می کند و سعی می کند که وب سایت شما را در نظر گوگل تبدیل به یک حرفه ای کند. تا در زمان نشان دادن نتایج، شما را به دیگران بیشتر پیشنهاد دهند و شما در این رقابت پیروز باشید.

مانند هر چیز ارزشمند دیگری این هدف نیز به سادگی و یک شبه به دست نمی آید و باید برای آن وقت صرف کنید. زیرا تا زمانی که گوگل و سایر موتورهای جستجو احساس کنند که شما آماتور هستید شما را به دیگران توصیه نمی کنند.

هرگز به سوالاتی که مشتری شما از شما نمی پرسد جواب ندهید

البته که شما به عنوان یک سئوکار حرفه ای ساعت ها می توانید در مورد اینکه چگونه طول عمر یک دامنه، آن را قدرتمند تر می کند و یا هر یک از سایر موارد مهم در خدمات سئو ساعت ها حرف بزنید، اما نتیجه کار می شود درگیر کردن ذهن مخاطب با مسائلی که اصلا درکی از آنها نخواهد داشت و به احتمال زیاد از این کار منصرف خواهد شد.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top