skip to Main Content

روش پیداکردن اولین مشتری در طراحی سایت

در مطلب پنج روش جذب مشتری طراحی سایت به روش های صحیح جذب مشتری برای طراحی سایت پرداختیم . اما یکی از سوالاتی که برای افراد و شرکت هایی که به تازگی کار خود را شروع کرده اند و کمی برایشان ابهام دارد این است که چطور اولین مشتری خود را پیدا کنیم . یکی از اعتبارها برای طراحان سایت ها نمونه کارهای انجام شده توسط آنها است. مشتری های شما می خواهند تا اطمینان پیدا کنند که کار طراحی وب سایت آنها درست انجام می شود. شاید در شروع کار کمی کار برای شما سخت باشد . اما اگر حرفه ای به این موضوع نگاه کنید و مصمم باشید می توانید نتیجه خوبی بگیرید.

در ابتدای کار به درآمد بالا فکر نکنید. همانقدر که فکر می کنید مشتریان اولیه شما اعتبار شما خواهند شد به آنها اعتبار بدهید و با انجام درست طراحی هم اعتماد آنها را جلب کنید و هم سابقه خوبی برای خود درست کنید.

 اولین مشتری طراحی سایت

سوال:‌ من هنوز در مراحل اول تجارت هستم اما نمی دانم چطور خود را به مشتریان احتمالی معرفی کنم. آیا باید از آگهی روزنامه استفاده کنم؟ آیا بهتر است بروشور یا تراکت منتشر کنم؟ یا در اینترنت تبلیغ کنم؟ یا پیامک ارسال کنم؟

پاسخ:

وقتی در حال جمع آوری مقدمات برای شروع کار طراحی و ورود به  این عرصه هستیداین سوال به ذهن می رسد که مشتری اول خود را از کجا پیدا کرده و چه کسی واقعا هزینه خدمات شما را می پردازد؟ زیرا تا زمانی که واقعا مشتری نداشته باشید طراحی سایت هم معنی ندارد.”

این کلمات کمی دلسرد کننده هستند اما واقعیت دارند! ما می توانیم در مورد استفاده از پیامک،‌ طراحی و ساخت تبلیغات و فرستادن ایمیل صحبت کنیم. اما هر طور که فکر کنید این روش ها باعث پیدا شدن اولین مشتریان شما نمی شوند.

پس چطور اولین مشتری خود را پیدا می کنید؟ اولین مشتریان شما به دلایل زیر از عوامل حیاتی در موفقیت شما محسوب می شوند:
• آنها پیشنهاد شما را قانونمند کرده و به شما نشان می دهند که برای کار و خدمات شما بازار هدف وجود دارد.
• آنها بازخورد ارزشمندی برای بهبود عملکردهای تجاری شما ارائه می کنند.
• به شما شواهدی نشان می دهند که می تواند کمپین های بازاریابی بعدی شما را هدایت کنند.

اولین مشتریان طراحی سایت خود را از کجا پیدا می کنید؟

از خود تان این سوال را بپرسید: چه کسانی مشتاق به ارائه پروژه طراجی وب سایت خود به  شما هستند یا می توانند چنین افرادی را به شما معرفی کنند؟ بله. آنها افرادی هستند که شما به نام “بازار دلگرم کننده” می شناسید.‌ شما چطور به آنها نزدیک شده و تبلیغ می کنید؟ اولین قدم نوشتن لیستی از ارتباطات دلگرم کننده است.

برای رسیدن به این لیست می توانید از ۱۰ سوال زیر استفاده کنید:

۱. دوستان شخصی شما چه کسانی هستند و دوستان آنها نیز چه کسانی هستند؟
۲. آشنایان شما در مدرسه چه کسانی هستند؟ شما می توانید لیستی از هم کلاسی ها، مربیان، اعضای کلوپ و غیره را مشخص کنید که می توانند بازار دلگرم کننده شما را تشکیل دهند.‌
۳. آشنایان تجاری شما چه کسانی هستند؟ این افراد شامل کارمند قدیمی، کارفرمایان و مشتریان قدیمی شما می شوند.
۴. آشنایان شما در فعالیت های اجتماعی چه کسانی هستند؟ آیا در گروه های اجتماعی مانند NGO ها و انجمن های خیریه فعالیت دارید؟ همین دوستانتان در مسجد و مکان های مذهبی دیگر چطور؟ تمام افراد سازمان هایی که در آنها عضو هستید را بررسی کنید.
۵. آشنایان شما در شغلهای قبل چه کسانی بودند؟
۶. تاجرانی که شما می شناسید چه کسانی هستند؟ شما می توانید از بین وکلا،‌ داروشناسان، پزشکان، دندانپزشکان،‌ مامور مالیاتی،‌آرایشگر و حتی مکانیک هایی که می شناسید اعضای بازار دلگرم کننده را مشخص کنید.‌
۷. همسایگان فعلی و قدیمی شما چه کسانی هستند؟
۸. دوستان شما حین ورزش و سایر تفریحات چه کسانی هستند؟
۹. دوستان و آشنایان همسرتان چه کسانی هستند؟

سوال های بالا مشخص می شود که هر کسی تعداد بی شماری افراد دیگر را می شناسد که می توانند از اعضای بازار طراحی  وی محسوب شوند.‌ شما میتوانید از ایده های زیر استفاده کنید که بازده آنها ارزش سرمایه گذاری را دارد.

• ایمیل برای اعضای بازار دلگرم کننده فرستاده و طی یک هفته یا ده روز بعد با تلفن نتیجه را پیگیری کنید.‌ در این نامه شما کار جدید خود را اعلام می کنید.‌ همین طور می توانید تخفیف و مشاوره مجانی را نیز در این نامه پیشنهاد کنید که می تواند باعث جلب توجه و مهیج شدن فعالیت های شما نیز باشد.‌ همین طور شما می توانید به افرادی مراجعه کنید که می توانند افراد مناسب را به سمت شما هدایت کنند.
• از تلفن استفاده کنید. به دوستان خود زنگ زده و موضوع کار جدید را با آنها مطرح کنید. همین طور می توانید از آنها بپرسید که فعلا در حال انجام چه کاری هستند تا بتوانید به افراد مطلوب بیشتری دست پیدا کنید.
•اگر بر صحت و خوش حسابی مشتری خود اطمینان دارید ، می توانید گارانتی  برگشت پول برای کار خود بگذارید و یا با یک پیش پرداخت خیلی کم کار را شروع کنید.

مشتری طراحی سایت
سعی کنید همیشه حرفه ای فکر کنید. این به این معنی نیست که سالها صبر کنید تا بهترین تجربیات را در طراحی سایت کسب کنید و بعد کار خود را شروع کنید. همین که به حدی رسیدید که این احساس را دارید که در این حرفه موفق خواهید بود سرمایه خوبی برای شروع کار دارید . این یک شروع کار  است یک تجارت بزرگ نیست که در روز اول با تبلیغات تلویزیونی شروع شود. فکر کنم استیو جابز هم همین کار رو کرده بود !

به خاطر داشته باشید به روز کردن اطلاعات و یادگرفتن تکنیکهای جدید رمز ماندگاری شما در این بازار است .

This Post Has One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top