skip to Main Content

امسال ويندوز ۷ محبوبترين سيستم عامل می‌شود

موسسه تحقيقات فناوري گارتنر از رشد چشمگير استفاده از سيستم عامل ويندوز ۷ شرکت مايکروسافت تا پايان سال جاري ميلادي خبر داد. بر اساس تازه ترين برآوردهاي موسسه تحقيقاتي گارتنر سيستم عامل ويندوز ۷ شرکت مايکروسافت تا پايان سال ۲۰۱۱ به محبوب‌ترين پلت‌فرم دسکتاپي جهان تبديل مي‌شود و ۴۲ درصد رايانه‌هاي شخصي جهان از اين سيستم عامل استفاده مي‌كنند.

گارتنر پيش بيني کرد: ۹۴ درصد رايانه‌هاي جديدي که در سال ۲۰۱۱ فروخته مي‌شوند براي راه اندازي از سيستم عامل ويندوز ۷ مايکروسافت استفاده مي‌کنند، در حالي که سازمان‌ها و شرکت‌ها نيز در بازارهاي آمريکا، آسيا- اقيانوس آرام به روند استفاده از اين سيستم عامل براي رايانه هاي خود سرعت مي‌بخشند. با اين وجود، سرعت رشد استفاده از اين سيستم عامل در بازارهاي غرب اروپا و بازارهاي خاورميانه و آفريقا کند بوده است و همچنين ترديدها درباره‌ي شرايط اقتصادي، بي‌ثباتي شرايط سياسي، وقوع زلزله شديد و سونامي در ژاپن سرعت رشد جذب اين سيستم عامل را تحت تاثير قرار داده است.

با وجود سرعت کند رشد، انتظار مي‌رود در سال جاري حدود ۶۳۵ ميليون رايانه جديد در جهان با ويندوز ۷ به بازار عرضه شوند، در حالي که سيستم عامل Mac OS شرکت اپل نيز در سال هاي آينده با رشد اندکي رو به رو خواهد بود. بر اساس اين گزارش، در سال گذشته ميلادي ۴ درصد رايانه‌هاي جديد در جهان با سيستم عامل Mac OS عرضه شدند و انتظار مي‌رود اين رقم تا پايان سال جاري به ۴.۵ درصد برسد. همچنين پيش‌بيني مي‌شود رقم رشد استفاده رايانه‌هاي جديد از سيستم عامل Mac OSشرکت اپل تا سال ۲۰۱۵ به ۵.۲ درصد برسد و اين رقم در مقايسه با رشد استفاده از سيستم عامل iOS اندکي پايين‌تر باشد.

رشد استفاده از اين دو سيستم عامل شرکت اپل به دليل رشد استفاده از محصولاتي مانند آيفون، iPad و iPod بوده است. سيستم عامل Mac Os به طور گسترده در آمريکاي شمالي و غرب اروپا استفاده مي شود اما انتظار مي رود استفاده از اين پلت‌فرم در اقتصادهاي نوظهور دنيا بيشترين سرعت رشد را داشته باشد. موسسه گارتنر پيش‌بيني کرد: سيستم عامل کروم، آندرويد گوگل و WebOS در چند سال آينده فراگير نمي‌شوند، تحليل‌گران بر اين باورند که سيستم عامل‌هاي مبتني بر پردازش ابري و سبک‌تر بايد حضور خود در دستگاه‌هاي در حال توليد مانند e-reader ها و رايانه‌هاي لوحي را توسعه دهند. همچنين بعيد به نظر مي‌رسد اين سيستم عامل‌ها بتوانند تاثيري بر تسلط مايکروسافت در بازار فروش سيستم عامل‌هاي سنتي ويندوز داشته باشند.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top