skip to Main Content

مسدود شدن تبلیغات گوگلی در ایران

موج بستن سلیقه ای سایت ها مدت هاست که ادامه دارد. اولین بار که شبکه اجتماعی اورکات مسدود شد و همه را در حیرت فرو برد ،مسدود کردن سایت ها چیز جدیدی بود. ولی پس از آن مقابله به مثل ها شروع شد. همه شما درباره سرویسهای مختلف گوگل اطلاع دارید و بسیاری از سرویسهایی که گوگل ارائه می دهد را ممکن است نشناسید. شرکت گوگل مدتی است در پی سیاستهای آمریکا اقدام به محدود نمودن سرویسهای خود برای کاربران ایرانی کرده است و جدید ترین اقدام ، مسدود کردن گوگل آنلایتیک بود که بسیاری از مدیران سایت ها و طراحان سایتها در طراحی سایت خود کد این سرویس را برای پیگیری ارتقا رنکینگ سایتی که طراحی کرده اند استفاده می کردند.

تبلیغات گوگل در ایران

شرکت گوگل یکبار هم برای این اقدامات خود عذر خواهی کرده و دلیل آنرا در اجبار از پیروی از سیاستهای کشور آمریکا اعلام کرده است.
حدود دو هفته پیش در اقدامی نا باورانه سرویس گوگل ادوردز ( تبلیغات گوگلی ) از سوی ایران مسدود شد و کاربران ایرانی با کلیک روی تبلیغاتی که در صفحه نتایج گوگل قرار دارد با پیغام مسدود شدن به دلیل خلاف قوانین بودن روبرو می شود. این اقدام شرکت  هایی که واسطه فروش تبلیغات گوگل در ایران بودند را در بهت و حیرت فرو برد . این شرکت ها به این صورت عمل می کردند که مبلغی بابت ایجاد و شارژ اکانت گوگل ادوردز از مشتریان خود دریافت می کردند و پس از کسر کارمزد خود ما بقی را (به دلیل تحریمهای مالی گوگل) به شرکتهای عامل که در خارج از ایران از جمله امارت و هند قرار داشتند حواله می کردند و با شعار خودشان لینک سایت مشتری را در پانزده دقیقه در صفحه اول گوگل قرار می دادند.
جالب اینجاست که گوگل هم مشتریان ایرانی را تحریم مالی کرده است و هم از آنها درآمد کسب می کند. خوب شاید به نظر نگارنده این مقابله به مثل کار اشتباهی نباشد. از قدیم هم گفته اند چیزی که عوض داره گله نداره. با مسدود شدن تبلیغات گوگلی صاحبان سایتهایی که تا بحال به فکر رعایت سئو و اصول بهینه سازی در طراحی سایت خود نبودند به مشتریان بازار خدمات SEO  تبدیل شدند و به فکر چاره اساسی افتادند.
هرچند که بهینه سازی سایت به دلیل دائمی بودن و هزینه مضاعف نداشتن قابل مقایسه با تبلیغات گوگلی نبوده است ولی پرداخت های کم ولی با تعداد زیاد در ماه مشتریان تبلیغات گوگلی را راضی نگه می داشت.
به هر حالی دستیابی به سرویسهای گوناگون گوگل در میان این جنگ رو در رو که طرفی تحریم می کند و طرفی مسدود کمی سخت شده است و تنها ابزار ما در حال حاضر سرویسهایی است که برای عبور از این محدودیت ها به ما کمک می کند.

This Post Has One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top