skip to Main Content

نصب درایور مودم های با چیپ کانکسانت

اگر شما با نصب ویندوز و یا نصب سخت افزار آشنایی داشته باشید حتماً تا بحال به نصب درایور مودم برخورد کرده اید. گاهی اوقات هم پیش آمده که برای نصب درایور مودم به دلیل در دسترس نبودن سی دی درایور مودم به مشکل برخورد کرده باشید. یکی از راههایی که برای نصب درایور هر سخت افزاری می توان انجام داد پی بردن به مشخصات سخت افزار از روی ظاهر آن است . روی هر سخت افزاری چه کارتها و چه مادر بورد ها اطلاعاتی درباره آن سخت افزار حک شده است که برای شناسایی آن سخت افزار کمک خوبی می تواند باشد. برای اینکه مشخصات یک مودم را بدانید باید مودم را از دستگاه جدا کنید ولی اگر در مورد سخت افزار اطلاعاتی ندارید این روش پیشنهاد نمی شود. قبل از هر چیز سیستم را خاموش کنید و کابل برق را از کیس جدا کنید . سپس پیچی که مودم را به بدنه وصل کرده باز کنید و مودم را از روی مادر بورد جدا کنید . اکنون با نگاه کردن به مشخصات درج شده روی مودم می توانید به مدل و نوع و کارخانه سازنده مودم پی ببرید. یکی از قسمتهایی که مشخصات مودم را بصورت دقیق ارائه می دهد و برای پیدا کردن درایور مودم

از آن می توان کمک گرفت چیپ ست اصلی مودم است . که در تصویر می بینید .

بعد از پیدا کردن نوع چیپ مودم می توانید توسط دستگاه دیگری که دسترسی به اینترنت دارد از سایتهایی که قبلا برای جستجوی درایور ها معرفی کردم درایور مورد نظر خود را دانلود کنید . اما اگر به مودمی با چیپ کانکسانت برخورد کردید نیازی به این جستجو نیست . چیپ ست کانکسانت یکی از چیپ هایی است که تولید کننده های بسیار از آن برای ساخت مودم استفاده می کنند از جمله ( Dell, Sony , Samsung , Aztech , Rockwell, … ) . شرکت کانکسانت برای همه مودمهایی که از چیپ کانکسانت استفاده می کنند درایوری ارائه کرده که همه این مودمها را با آن درایورمی توان نصب کرد. کانکسانت درایورها را برای مودمهای با سه نوع اصلی چیپ را تهیه کرده است:
۱- چیپ های HSF که بر روی مودمهای PCI نصب می شوند و در کامپیوترهای PC و بعضی نوت بوکها استفاده می شوند . اگر شماره قطعه درج شده روی چیپ مودم شما بصورت R6793-XX یا CX11252-11 CX11252-15 و CX20493-XXباشد چیپ مودم شما از نوع HSF است .
۲- چیپ های AC97 یا AC-Link که بیشتر در مودمهای نوت بوکها استفاده می شوند . اگر شماره روی چیپ مودم به یکی از شکلهای CX11246-XX, و CX11254-XX, CX20468-XX یا CX20538-XX, و CX20463-XX یا CX20493-XX,چیپ مودم شما از نوع AC-Link است .
۳- چیپ ست های HCF که در مودمهای PCI اکسترنال و بعضی مودمهای اینترنال استفاده می شوند . اگر شماره قطعه شما روی چیپ ست بصورت R6795-XX یا بصورت ۱۱۲۲۹-XX و RLVDL56DPF/SP R6785-XXو یا بصورت ۱۱۲۳۵-XX و RHP56D/SP R6789-51 آنگاه چیپ ست مودم شما از نوع HCF است .

برای تشخیص نوع چیپ یک مودم با چیپ کانکسنات می توانید از نرم افزار List Modem Application for PC که توسط سایت کانکسانت ارائه شده هم استفاده کنید ( برای آشنایی با این نرم افزار فایل راهنمای PDF این نرم افزار را مطالعه کنید ) . حال با توجه به نوع چیپ مودم خود و سیستم عاملی که قصد نصب کردن مودم روی آنرا دارید می توانید به صفحه دانلود درایور سایت کانکسانت بروید و درایور مورد نظر خود را دانلود کنید. همچنین در این صفحه می توانید با استفاده از راهنما های PDF این سایت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تشخیص مدل یک مودم بدست آورید.پیشنهاد می کنم اگر با نصب مودم زیاد سر و کار دارید حتما این درایورها را دانلود کنید و روی یک سی دی نگهداری کنید.

This Post Has 32 Comments

  1. سلام
    من یه مودم conexant مدل hsfi cx11252-11 دارم طبق گفته شما تو سایت conexant رفتم و درایور مورد نظر رو دانلود کردم ولی نصب نمیشه خیلی درایور روش امتحان کردم نمیشناسه که نمیشناسه واقعا نمیدونم چیکار کنم لطفا کمک کنید و نظر بدید.
    ممنون از همه

  2. سلام
    من می خوام روی بعضی از سلول های اکسل قفل بزارم به طوری که اجازه وارد کردن داده شود و لی اجازه اصلاح و تغییر و پاک کردن به هر کسی نده می شه کمکم کنید

  3. با سلام . من جواد اسحاقی هستم از مشهد. لطفا برایم بنویسید که اگر بخواهم از طریق اینترنت و از کانادا یکی از بهترین انواع مودم های ماهواره ای سند و رسیو اینترنال بدون نیاز به اتصال به خط تلفن که بر روی مادر بورد نصب میشوند و نیز یک کارت رسیور سخت افزار ماهواره ای سند و رسیو که بر روی مادر بورد نصب میشوند را از طریق اینترنت از کانادا بخرم بترتیب چه کارهایی باید انجام بدهم تا بعد از طریق پست فیزیکی هر یک از ایندو سخت افزار مذکور از کانادا به آدرس منزل والدینم در(مشهد- رضاشهر- چهار راه مخابرات- خیابان خاقانی 30- پلاک 32 ) ارسال شود؟ پاسخ نامه ام را همراه با يك كپي از اين نامه ام را سريعا از طريق ايميل به آدرس ايميل من بفرستيد:
    javad_eshaghi2006@yahoo.com

  4. با سلام. من جواد اسحاقي هستم و از مشهد مزاحم تان ميشوم. لطفا برايم تحقيق كنيد كه نوع مخصوصي از مودم هاي ماهواره اي وجود دارند كه سند و رسيو اطلا عات در آنها از طريق ماهواره انجام ميشود و بر روي مادر بورد كامپيوتر نصب ميشوند و قابليت اتصال كامپيوتر را همراه با تجهيزات جانبي خود به اينترنت دارند و لازم نيست كه اين نوع مخصوص از مودم هاي ماهواره اي را به خط تلفن منزل وصل كنيم وجود دارند يا نه اگر وجود داشتند آنگاه سريعا برايم بخريد و پول اين مودم ماهواره اي را چگونه بسرعت برايتان بفرستم تا شما يك نمونه از اين مودم هاي ماهواره اي فوق الذكر را از طريق پست فيزيكي به آدرس منزل مادرم در مشهد- رضاشهر- خيابان خاقاني 30- پلاك 32 بفرستيد. با تشكر جواد اسحاقي. پاسخ نامه ام را همراه با يك كپي از نامه ام را از طريق ايميل به آدرس ايميل من بفرستيد: javad_eshaghi2006@yahoo.com

  5. با سلام و تشكر از وبلاگ عالي و قابل استفاده شما
    مودم من داراي مشخصات زير است و نميتوانم نصب كنم و درايور آن را هم ندارم لطفا از طريق ايميلم مرا راهنمايي كنيد.
    DQ82536EP
    W601QN01
    SELAZ
    INTEL mc 01
    قبلا از بذل محبت شما كمال تشكر را دارم

  6. با عرض خسته نباشید خدمت شما دوستان عزیز و گرام
    مشکل من اینکه وقتی می خوام سی دی رایت کنم بعد از اد کردن فایل مورد نظر کلا برنامه نرو حذف می شود می خواستم منو راهنمایی کنید

    با تشکر

  7. سلام سی دی مادربورد asus p4b533-x نیست
    جواب: مي توني به سايت خود شركتش بري و در  قسمت ساپورت درايوراشو دانلود كني.

  8. با سلام اگه می شه لطف کنید چجوری میشه مودم ENZER EM80921 بدون نرم افزار معرفی کرد چون نرم افزارش ندارم برام ایمیل کنید%
    راستی دمتون گرم

  9. باسلام
    اول از همه از مدیر سایت تشکر میکنم به خاطر وبلاگی به این خوبی
    مودمم یه مشکل داره اگه میتونین درستش کنید کمکم کنید
    هنگام وصل شدن ارور 672 میده
    مشخصات مودم اینه:
    روی آی سی مودم نوشته شده:
    اول بالاش یه علامته C انگلیسی
    C O N E X A N T
    X06834-11
    E299473-1
    0248 MEXICO
    لطفا راهنماییهاتونو به ایمیل من بفرستید
    یک بار دیگه از مدیر سایت تشکر میکنم

  10. سلام

    ضمن عرض خسته نباشید به شما دوستان عزیز من یک مشکلی دارم ال سی دی من به نام benq fp767 با سیستمم ست نمیشه در واقع درایورش رو ندارم من خواهش می کنم که درایورش را به ایمیلم ارسا فرمائید در ضمن این ال سی دی 2 تا باند داره که من نتوانستم باندهای کناریش را فعال نمایم خواهشمندم راهنمایی نمایید .

    در ضمن سایت بسیار خوبی است و مطالب مفیدی دارد من هم منتظر راهنماییهای شما می باشم
    با تشکر

  11. سلام با تشکر از سایت مفید و خوب شما
    میخواستم بدونم چه طوری میشه عضو جی میل بشم امکانش وجود دارد ؟
    ممنون میشم اگر راهنماییم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top